...

Smart
OrganiseringsService

Personvernerklæring

Table of Contents

Innledning

Smart OrganiseringsService – Linda Morønning tar personvernet ditt på alvor. Denne personvernerklæringen beskriver hvordan vi samler inn, bruker, deler og beskytter dine personopplysninger.

Hvilke personopplysninger samler vi inn?

Vi kan samle inn følgende typer personopplysninger til ulike formål:

  • Avhengig av tjeneste du bestiller, lagrer vi med ditt samtykke e-postadresse, navn og eventuell kjøpshistorikk/betalingsinformasjon.
  • Vi lagrer i tillegg kjøpshistorikk og noe adferdsmønster på våre landingssider og i e-poster vi sender ut, dvs. opplysninger om hvordan du som besøkende eller kunde navigerer på våre sider.
  • Ved booking av konsultasjon via Google Meet lagres ditt navn, epostadresse, tema for konsultasjon, samt dato og tid for møte.
  • Din betalingsinformasjon ved kjøp av tjenester lagres i DNB, vårt regnskapsprogram og i vår bedrifts bankkonto i DNB.
  • Informasjon gitt av deg i digitale møter, kan lagres i opptak etter samtykke og slettes på det tidspunktet partene er blitt enige om på forhånd.

Hvorfor samler vi inn personopplysninger?

Vi bruker personopplysningene dine for å:

  • Opplysningene behandles for å kunne gjennomføre våre forpliktelser etter avtale med deg og følge gjeldende norsk lov.
  • Opplysningene blir også med ditt samtykke benyttet for å kunne gi deg informasjon og bistand i forbindelse med din bestilling via e-post, telefon, SMS og/eller post etter ditt samtykke. Samt for din påmelding/deltagelse i aktiviteter som for eksempel workshops i regi av oss eller ved bestilling og kjøp av tjenester.
  • Våre sider på sosiale medier som Google Business Profile, LinkedIn og YouTube har også innebygde analyseverktøy for å lage anonymiserte rapporter om hvordan de ulike postene/ videoene gjør det, slik at vi kan lage mer innhold i tråd med hva du viser størst interesse for.
  • Opplysninger gitt på digitale møter behandles for å gi best mulig oppfølging av den enkelte kunden.
  • Google / YouTube brukes for markedsføring, synlighet og analyse av trafikk ved våre sider på nett.

Hvordan deler vi personopplysningene dine?

Vi kan dele dine personopplysninger med våre systemer og leverandører:
  • Office 365: Deling og lagring av dokumenter
  • Domeneshop: Administrerer og drifter web-mail
  • DnB Regnskap: Fakturering og regnskap
  • LinkedIn: Deler informasjon om våre tilbud og tjenester
  • Webberne: Administrerer og drifter nettsiden, i samarbeid med egne leverandører
  • Google Analytics: Samle inn data om bruk av nettstedet, for bedre brukeropplevelse
  • Google: Kalender, videomøter, synlighet og dokumenthåndtering og kontorstøtte
Andre nettlesere, sosiale medier, samt nettstedene til leverandørene Smart OrganiseringsService bruker, kan innhente andre typer personopplysninger om deg. For å få innsikt i dette oppfordres du derfor oppfordres du til å lese de individuelle personvernerklæringene i neste punkt.

Grunnlaget for behandlingen:

Hvilket rettslig grunnlag har vi for denne innsamlingen?

  • Art 6.1b Avtale: Ved kontant får vi dine opplysninger: navn, e-post, adresse og telefon
  • Art 6.1.a Samtykke og 6.1.b Avtale: Opplysninger gitt av den enkelte deltaker digitalt
  • Art 6.1.c Rettslig forpliktelse: Betalingsinformasjon ved kjøp av tjenester/oppdrag lagres i vårt regnskapsprogram DNB Regnskap via faktura
  • Art.6.1.f Berettiget interesse: Kjøpshistorikk benyttes til å gi anbefalinger og promotere våre produkter og tjenester spesielt tilpasset deg som bruker.
  • Art 6.1.f Berettiget interesse: Opplysninger innhentet via Google`s områder behandles for innsikt i kundeadferd og besøkendes interesser slik at innhold kan forbedres

Hvor lenge lagrer vi personopplysningene dine?

Vi lagrer dine personopplysninger så lenge det er nødvendig ut i fra dette formålet:

  • Data om deg som kunde: Lagres i kundeforholdet og slettes når dette opphører
  • Data om deg ift. bestilling: Lagres i et kunderegister opptil 3 år fra siste kontakt.
  • Opplysninger om regnskap: Vi er forpliktet til å lagre i minst 5 år i henhold til loven
  • Opplysninger gitt i digitale møter: frivillige oppløsninger slettes etter avtale

Det er ikke satt noen slettedato eller tid for innsikter i analyser og statistikker slik det fremgår i Domeneshop og Google Business Profile.

Sikkerhet

Vi har implementert passende tekniske og organisatoriske sikkerhetstiltak for å beskytte dine personopplysninger mot uautorisert tilgang, endring, offentliggjøring, tap eller ødeleggelse.

Smart OrganiseringsService vil aldri dele, selge, overføre eller på annen måte utlevere personopplysninger til andre uten ditt samtykke, med mindre vi er rettslig forpliktet til det. For å kunne oppfylle våre forpliktelser etter avtalen utleveres nødvendige opplysninger til våre samarbeidspartnere. Vi har databehandleravtale med alle disse for å sikre at dine opplysninger blir behandlet i tråd med GDPR regelverket.

  • Domeneshop (webmail) og DNB (regnskaps- og fakturaprogram) driftes innenfor EU/EØS og er underlagt norske personvernlover. Det gjøres oppmerksom på at disse kan ha underleverandører som befinner seg utenfor EU/EØS.
  • For trafikkanalyse og annen innsikt i din adferd på vår nettside benyttes innebygde verktøyene til Webberne (nettside), Domeneshop (webmail) og Google Analytics + Tag Manager + Google Search Console. Sistnevnte inkluderer GDPR sikker pop-up som er EU godkjent.
  • Det meste fra Microsoft Office 365 lagres i EU/EØS. Vi kan derimot ikke garantere at alle underleverandører oppfyller kravene. Derfor foreligger CCS inkludert som en ekstra sikkerhetsfaktor.

Våre samarbeidspartnere kan også innhente andre typer personopplysninger som vi selv ikke gjør og ikke har innsyn i, derfor anbefaler vi at du leser deres personvernerklæringer:

Microsoft Office 356: https://www.microsoft.com/nb-no/privacy/privacystatement

Domeneshop:https://domene.shop/terms#privacy

DNB Regnskap: https://www.dnb.no/om-oss/personvern.html

LinkedIn: https://www.linkedin.com/legal/privacy-policy

Webberne: https://webberne.no/personvern/

Google (alle tjenester): https://policies.google.com/privacy?hl=no

Dine rettigheter

Du har rett til:

  • Å få informasjon om hvilke personopplysninger vi har om deg.
  • Å få rettet feil i personopplysningene dine.
  • Å få slettet personopplysningene dine.
  • Å begrense behandlingen av personopplysningene dine.
  • Å protestere mot behandlingen av personopplysningene dine.
  • Å overføre personopplysningene dine til en annen databehandler.

Du er selvfølgelig til enhver tid velkommen til å kontakte oss for å utøve dine rettigheter.

Det kan klages til Datatilsynet på behandling i strid med reglene. 

Kontaktinformasjon

Henvendelser med spørsmål om hvordan Smart OrganiseringsService behandler dine data og/eller ønske om å utøve dine rettigheter kan sendes på e-post til linda@sos-konsulent.no

Vennligst merk eposten «Personvern». 

Endringer i personvernerklæringen

Vi kan fra tid til annen å oppdatere denne personvernerklæringen.
Denne personvernerklæringen ble sist oppdatert:

Fredag 13. desember 2024 

Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.